Contact Form

 

Siti Nurhaliza Perlihatkan Wajah Sang Anak untuk Pertama Kali


Dalam unggahannya, Siti juga memberitahukan bahwa nama sang anak akan diumumkan langsung oleh suaminya pada hari ini, pukul 9 malam waktu setempat. Pengumuman tersebut dapat disaksikan langsung dalam akun YouTube resmi Siti Nurhaliza.

Dan pada malam ini juga, Siti Nurhaliza dan suaminya akan mengadakan majlis maulid nabi, aqiqah, dan tahnik.




TRIBUNNEWS.COM - Seminggu setelah melahirkan penyanyi asal Malaysia, Siti Nurhaliza akhirnya menunjukkan potret anaknya di akun Instagram miliknya.

Minggu malam (25/3/2018) pukul 21.00 Malaysia Siti Nurhaliza langsung mengadakan aqiqah untuk anaknya.

Selain aqiqah, ia dan suami juga mengumumkan nama asli anak perempuan pertamanya tersebut.

Sebelumnya saat mengunggah potret anaknya, Siti sempat mengatakan telah memberikan nama Fatimah Az-Zahra selama seminggu ini.

Acara aqiqah anak Siti Nurhaliza h pun disiarkan secara langsung melalui akun Youtube miliknya, Siti Official Video.

Dalam siaran tersebut nampak puluhan tamu undangan penuhi kediaman Siti Nurhaliza h yang menggelar acara aqiqah.

Sejumlah media Malaysia juga turut hadir menyimak setiap prosesi aqiqah anak Siti Nurhaliza .

Layaknya sang putri Raja, acara aqiqah anak Diva Malaysia ini terlihat sangat mewah setara acara pernikahan.

Seluruh ruangan dipenuhi bunga-bunga berwarna pink dengan lampu nuansa merah muda, kuning dan biru.

Alas lantainya saja Sti Nurhaliza mengenakan karpet putih berbulu lembut.




VIVA  – Penyanyi asal Negeri Jiran, Siti Nurhaliza, sedang dirundung kebahagiaan atas kelahiran bayi mungilnya pada 19 Maret 2018. Bagaimana tidak? Siti dan sang suami, Dato’ Sri Khalid bin Mohamad Jiwa atau yang akrab disapa Dato’ K, harus menunggu anugerah buah hati ini selama 12 tahun dan berjuang mendapatkan kehamilan. Bayi mungil itu diberi nama Siti Aafiyah Khalid. Diambil dari Bahasa Arab, arti dari Aafiyah yaitu segala yang baik-baik. Sebelum mengumumkan nama resmi Aafiyah, Siti Nurhaliza sempat memberi julukan pada putri sulungnya itu dengan Comel Pipi Merah, dan nama sementara Fatimah Az Zahra. Dipaparkan Dato’ K, tak mudah bagi istrinya mengandung dan hingga akhirnya melahirkan. Berbagai kondisi terjadi, terlebih semenjak Dato’ K mengikuti pemilu pada tahun 2006 silam.

"Orang bilang, kita punya banyak uang, kenapa tidak berusaha? Kenapa tidak melakukan sesuatu? Tapi orang-orang sebenarnya tidak tahu apa-apa," ungkap Dato’ K kepada laman MStar , ketika usia kehamilan Siti 4 bulan. Menurut Dato’ K, sejak biduk rumah tangganya bersama penyanyi tersohor di Malaysia itu memasuki usia 2 tahun, ia dan Siti telah menempuh usaha untuk memiliki momongan. Sebelumnya, Siti sempat mengalami keguguran di akhir tahun 2015 silam. Kehamilan atas bayi Aafiyah terjadi setelah ragam usaha dijalani, termasuk menjalani perawatan kesuburan di sebuah rumah sakit swasta. Di usia 38 tahun, Siti Nurhaliza akhirnya hamil. Berbadan dua di usia yang tak lagi muda, Siti dijaga dengan ketat oleh suami. Sesuai arahan dokter, Dato’ K meminta Siti beristirahat total agar keguguran tidak lagi terjadi. Bahkan, Siti harus digendong saat akan naik dan turun tangga di rumahnya sendiri. "Saya harus membantu Siti setiap kali naik tangga. Harus berjalan dengan sangat lambat. Sampai mencapai usia kehamilan 4 bulan, baru bisa berjalan dengan mudah," ungkapnya. (ren)




Jakarta - Penyanyi asal Malaysia, Siti Nurhaliza tengah berbahagia. Sebab, dirinya baru saja memiliki seorang anak. Kebahagiaan ini dirasa sangat lengkap karena Siti sudah menunggu kehadiran sang buah hati selama 11 tahun menikah. Ia pun memperlihatkan kebahagiaannya lewat akun Istagram miliknya. "Bismillahirrohmanirrohim dan Assalamualaikum, Saya dan suami ingin memperkenalkan anakanda kami kepada semua yang menanti-nantikan detik ini. Hari ini merupakan hari ketujuh usia kelahiran anakanda kami yang kami namakan dengan gelaran Fatimah Az-Zahra selama seminggu ini. Inilah penyejuk hati, anugerah ilahi, anakanda yang melengkapkan kehidupan kami. InshaAllah, pada malam ini, suami saya akan mengumumkan nama sebenar anakanda kami dan boleh ditonton secara langsung menerusi akaun youtube Siti Official Video bermula jam 9 malam. Kami akan mengadakan majlis maulid nabi, aqiqah dan tahnik pada malam ini. Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada semua yang telah mendoakan kami selama ini dan hanya Allah saja yang mampu membalas jasa baik kalian. Semoga Allah merahmati kita semua. #usia7hari #babyCTDK," tulis Siti Nurhaliza dalam akun Instagram miliknya. Saksikan video 20Detik untuk melihat kebahagiaan Siti Nurhaliza setelah menanti buah hati selama 11 tahun di sini: [Gambas:Video 20detik] Bukan hanya itu, Siti juga memperlihatkan bagaimana bahagianya dia saat acara akikah sang buah hati. "MAJLIS MAULID NABI, AQIQAH & TAHNIK SEMPENA MENYAMBUT HARI KE 7 KELAHIRAN PUTERI DATO' SRI KHALID MOHAMAD JIWA & DATO' SRI SITI NURHALIZA TARUDIN," ungkap Siti Nurhaliza juga dalam akun Insatgram miliknya. Netizen pun langsung memberikan ucapan selamat kepada Siti Nuraliza. "Cntik hti cntik rupa sholehah sprti mommy @ctdk ya de," papar netizen. "Alhamdulillah ... anugerah terindah yang ditunggu2 dan dinanti2 bertahun lamanya telah selamat hadir ke dunia.. Semoga membesar dengan sihat, menjadi anak solehah, penyejuk hati ayahanda bonda kamu sayang.. terlalu comel dan cantik kurniaanNya.. puteri terindah seperti bonda kamu..," tutur warganet. [Gambas:Instagram]



Total comment

Author

fw

0   comments

Cancel Reply